tisdag 1 maj 2012

Helgen som gått har varit fullproppad med fiske. Det började med att efter att jag jobbat ett 18 timmar pass på fredagen åkte hem för att sova ett par timmar innan det var dags för gamleby, Elias och jag drog iväg, det kändes laddat. Vi hade båten och allt redo vid ca klockan 09.00, Gamlebyviken behöver jag säga mer dom flesta som fiskat där mycket vet att det oftast är ett riktigt nötfiske, denna dag skulle testa tålamodet ordentliget det tog till klockan 14 innan vi hade första gäddan i båten. men det var endå hyffsat snitt på pikes som kom upp och till slut kunde vi landa in en gädda som mätte 113 cm så grymt fina fiskar även att dom är urlekta så är det så grymma hugg och tokhårda fighter dom bjuder på! Söndagen så var vi åter igen i gamleby men till skillnad från lördagen hade fått med oss Nicke som började dagen med att försova sig förövrigt. Vi stannade vid en vass som levererat förut och på första ankringen krokar jag en bättre fisk vi kan landa in en 90cm+ direkt och vi kör på och efter en kort stund krokar jag igen och den här känns lite finare, I håven ligger nu en 105 cm fisk och det känns sjukt bra vi har fått en riktigt bra start. När jag låter henne simma tillbaka så krokar elias på en gädda som visar sig väga 7kg över 93 cm olekt vilket höjde mojon i båten brutalt.. Då fanns det hopp om 10+ are även denna helg. men den uteblev men en riktigt rolig dag på sjön med 6 fiskar runt 100 cm och två över metern så får vi vara sjukt nöjda! Jag känner mig tokladdad inför SM helgen som stundar. En speciell hälsning till Kjell Adams , Du kan ringa mig om du drömmer mardrömmar inför sm ! / Tim Sörensen, The Nuts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar