måndag 26 mars 2012






Vi bestämde oss för att lägga en "vår satsning" denna helgen vilka förutsättningar det än var , och vi fick väl inte exakt vad vi ville men 22 grader och sol var ju inte fel men det får ju trots allt gäddorna på andra tankar än att äta. Det började ganska trögt för oss som vanligt och långtid gick mellan huggen sen till slut smackade det på Offe stod med böjt spö, en fin dam på 6100g slukade en sakta fiskad buster jerk i färgen golden haze. Dagen gick och vi fick ett par fina mellan 2-4 kg sen kunde jag lura upp en fin hanfisk på 84 cm som fightade tok hårt.

Söndag bjöd på samma väder inprincip men det var inte helt lätt ute på sjön eftersom på att det blåste satan!
Vi kämpade på och vid klockan fyra hade vi 20-25 pikes i båten på tre man, får väl endå ses som ganska bra. Frågan vi ställde oss nu var om vi skulle åka hem så vi kom hem i tid eller om vi skulle köra på in i det sista? Offe som för helgen hade följt med ut, han är ju inte känd för att fisk ihjäl sig men han gjorde det bra ! Han ville åka hem och så blev fallet han kastade in handuken men Elias och jag bestämde oss för att köra tills att mörkret föll och det lönade sig.
Redan 10 minuter efter att vi lämnat Offe på bryggen SJUNGER det till ordentligt för mig i ett långt vevstopp fullständigt slukar en riktigt fin madame min hårt infiskade Ace flipper, Hon bjuder på en riktig fight och efter en liten stund ligger hon i hoven och det är verkligen ren glädje som infinner sig när man får se ett sådant praktexemplar i hoven! Jag är riktigt nöjd att jag för engång skulle lyckas med vårfisket, nu fattas bara 10 klubbaren sen kan jag belåtet se tillbaka på våren 2012. Till helgen är det dags då kommer vi köra två båtar i västervis trakten. Skitfiske på er / Tim Sörensen, The Nuts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar