måndag 26 mars 2012

Jag har ganska mycket att skriva om nu eftersom vi har haft problem med att få tillbaka vårat konto till bloggen. Det blev hackat för fyra månader sedan och idag har vi fått ordning på allting och nu är det dags att skriva lite om vad som hänt i Pikenuts.

Det började väl rent av på pikeopen i västervik där vi hade stora förväntnign efter EPC, Vi åkte ner vråltaggade och ganska kaxiga men där fick vi en knäpp på näsan av framförallt Team Mojoboats som vi hade gått ut och sågat ganska hårt ;) lite av det psyiska spelet! Trots allt så valde vi att åka ner mot Blankaholm för att tok fiska tre heta ställen där men det gick inte enligt planerna, Vi hade en fisk i båten på hela dagen vilket gjorde det hela ganska tufft för oss så vi bestämde oss för att åka till gamleby dagen efter men efter en helt galen ute kväll på stan så stannade visst jag inne hela dagen istället men Victor och Egron kämpade på och fick endel fisk men ingen top placering för oss där.

Efter pikeopen har jag kört två rena jerkpass på sen höstgädda med blandat resultat vi har fått ett par med ganska bra snittvikt men inte speciellt mycket fisk.

23 December åkte jag och nicke till västervik rättare sagt gamleby! Och det började inget vidare efter fem minuter i båten frös jag så att fingrarna höll på att trilla av , vi beslutade oss för att kämpa på och efter någon timme låstnade det fullständigt och gäddorna blev galna vi lyfte 25-30 pikes på tre timmar inte någon storlek men det värmde endå i snöstromen.

Mycket mer än så tar jag inte upp här vi har ismetat endel och fått några stycken över metern men vikten lägger vi knappt på isen det är nu det gäller ! Kommer att skriva ytliggare ett inlägg ikväll som kommer handla om helgen som varit. / Tim Sörensen, The Nuts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar