måndag 5 september 2011

Nu är jag hemma igen efter en galen helg med ett helt sjukt slut , Börjar med dag ett. Ute i båten redan 07:00 vråltaggade. Efter några timmars nötande och endast ett gäng snipor i båten bestämde victor och jag att åka in i en mar som hållt fisk tidigare och andra kastet krokar jag en riktig gris, utan hov blev det tufft efter en del strul simmade gäddan ner mot botten utan att ha synat båten, men tyvärr är det så ibland. Det gick ett par kast och smack, victor krokar en 100 klubbare, där räddade han dagen för mig, men alltid surt att åka hem när man tappat en gris. Väl hemma i huset så dukade vi upp för grillat och hade de super trevligt!

Dag två började trögt eftersom att de var vindstilla och strålande sol blev det tufft men vi lyckdes klippa en 100 klubbare redan ganska tidigt och dagen rullade på ett gäng 80cm fiskar fick syna insidan på båten och framåt eftermiddagen när vi skulle packa ihop och dra testade vi en vik som hållt grov fisk tidigare och smack smack smack så hade vi 4 fiskar över 100 cm i båten och tre precis under, jag har aldrig varit med om att de klippt så tätt innan. Jag som var iskall fick sköta landningen av fiskarna och blodet bokstavligt sprutade efter att ha landat tre gäddor på över 100 cm helt galna och absolut inte gröna när dom fick syna insidan! Ludde och victor hade ett riktigt race sista timmen och vi tre fick med oss ett minne för livet hem.. Tackar Ludde, victor och Simon för en riktigt grym helg.
















Elias och Nicke har varit iväg på annat håll och fått riktigt bra med fisk dom också, inte fått någon ingående rapport, men dom har haft två meters fiskar i båten. Bilder följer nedan. Skitfiske på er så kommer snart mycket mer rapporter / Tim Sörensen, The Nuts



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar