onsdag 9 mars 2011

Fisket med levande bete.

Jag tror alla någon gång upplevt det, mask på kroken och rödvit flöte. Det har sin charm och trots stora spinnare, bulldawgs och jerkbaits så var det nog trots allt där alla som framstår som "gädd eliten" i sverige började. Man satt nere vid bryggan och metade det var i alla fall där mitt fiskeintresse satte fart. Tack vare mete står jag där jag står idag med fiske som mitt absolut största intresse. Jag föraktar absolut inte någon sorts fiskare för alla har hittat sin del i detta breda intresse och jag fastnade för gäddfiske, men det är också brett på sitt sett för gäddan äter allt just därför går det fånga den på så många olika sett. Efter denna vintern känner jag att om man vill ta en genväg till att fånga sina drömfiskar då borde man fiska med levande bete, Men jag själv har valt att inte lägga vikten där för att kroka en fisk är inte desamma som att nita den med ett 6,6 fots stenhårt jerk spö, ett jerkbait i andra änden. Det är de som ger mig mitt adrenalin. Jag har även börjat köra hårt med gummi beten det är också en sorts direkt kontakt. Det är det jag vill åt direkt kontakt och hårda hugg. det ska smälla i grejerna när dom tar den ska vara feta virvlar,plogar you name it. Flötestrolling är ett fiske tex de plockar mycket stora pikes men det är inget som faller mig i smaken. Jag vill ha ytterskärgård och klart vatten med Big bandit. / Tim Sörensen , pikenuts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar